ANNONCE:

Er du med på trenden? Her er danskernes favorit-sofaer

Blandt danskernes favoritsofaer er det især lækkert design, blød komfort og fleksibilitet, der hitter, viser tal fra møbelvirksomheden SOFACOMPANY. Her kan du se de tre mest populære sofaer, der hitter netop nu.

Vi vil flyde og nyde i godt design med mulighed for forandring. Sådan kunne man i hvert fald godt opsummere trenden for de mest populære sofaer hos den danske møbelvirksomhed SOFACOMPANY.

Her taler tallene nemlig deres tydelig sprog, når det kommer til, hvilke sofaer de sælger flest af. Det fortæller designchef hos SOFACOMPANY, Line Nevers Krabbenhøft, der her løfter sløret for, hvilke sofaer der hitter hos danskerne.

Prisvindende sofa på 1. pladsen
På den absolutte førsteplads over de mest solgte sofaer finder vi modellen Paula, der er intet mindre end en prisvindende trepersoners loungesofa til blot 7000 kr.

null
Den populære Paula-model fra SOFACOMPANY. Foto: SOFACOMPANY

Se mere til Paula lige her

Sofaen er designet af Line Nevers Krabbenhøft selv, og er – ligesom alle SOFACOMPANYs andre sofaer – udarbejdet af bæredygtigt FSC-mærket træ og det bedste skum på markedet. Sofaen har tilmed vundet en fornem designpris ved Reddot design award 2021 i kategorien ’Product Design.’

Om årsagen til sofaen store popularitet lyder forklaringen sådan her fra designeren selv:

”Den lave loungesofaen er med sit organiske og skulpturelle formsprog appellerende fra alle vinkler og har en dejlig blød komfort. Og så passer den til næsten alle størrelser af rum og placeringer, hvilket rammer et behov hos mange,” siger Line Nevers Krabbenhøft.  

Modulsofa får 2. pladsen
På andenpladsen over danskernes favoritsofaer kommer sofaen Vincent, der er designet af Nikoline Tryde Hølund, som tidligere er nomineret til Dansk Design Award i kategorien bedste upcoming designer.

null
Foto: SOFACOMPANY

Klik her for at se mere til den lækre Vincent-sofa

Netop fleksibiliteten i modulsofaer, hvor man selv kan bestemme og ændre på udseende og størrelse efter behov, er voldsomt populære netop nu, fortæller Line Nevers Krabbenhøft.

”Tidens trend er, at vi oftere end før gerne vil forandre vores hjem, og med modulsofaer kan man forandre sin sofa, som man har lyst til, ved at bytte rundt på, fjerne eller tilføje moduler fremfor at skulle smide den gamle sofa ud eller købe en ny. Man kan også veksle mellem farver til modulerne, hvilket giver uendeligt mange muligheder for at skabe et unikt udtrykt,” fortæller hun. 

Hybridsofa lander på 3. pladsen

Den tredje mest populære sofa i de danske hjem netop nu er open corner sofaen Nelson, der er en hybrid mellem den gammeldags hjørnesofa og en chaiselongsofa. Den er designet af Cathrine Rudolph, der sammen med sin mand Christian Rudolph, grundlagde SOFACOMPANY.

null
Foto: SOFACOMPANY

Se Nelson-modellen her

“Nelson er populær, fordi den giver muligheden for at flere personer kan sidde i den rundt om et bord, da den har ryglæn på chaiselongen. Men samtidig er den også en rigtig flydersofa med masser af plads,” fortæller Line Nevers Krabbenhøft, og netop det sidste er afgørende i disse år, forklarer hun.

Den helt store og gennemgående trend for sofaer er nemlig, at vi frem for at sidde ret op og ned som i gamle dage, nu vil flyde i sofaen og koble af fra stress og jag, forklarer hun.

”Stuen og især sofaen er i dag hjemmets hjerte. Sofaen er et helle, hvor vi slapper af, og lader op, inden vi skal i gang igen,” siger Line Nevers Krabbenhøft og uddyber:

”Og derfor ser vi nu flere lavere, blødere og dybere sofaer, der er designet til, at man flyder eller ligger ned og slapper af.”

Naturfarver overhaler blå
Mens designet af sofaen er én ting, er farverne en anden, der skifter i popularitet. Ind til for nylig var blå den mest populære farve til danskernes sofaer, men den er netop blevet overhalet af de lyse naturfarver, fortæller Line Nevers Krabbenhøft.

”Efterspørgslen på sofaer i lyse naturfarver som hvid, beige og sand er nærmest eksploderet på det seneste,” fortæller hun.

Og den gode nyhed er, at hverken de populære farver, modeller eller designs behøver koste en bondegård. Som nævnt koster danskernes favoritsofa, Paula, blot 7000 kr., og generelt er prisniveauet hos SOFACOMPANY ganske rimeligt.

”Jeg er stolt af at arbejde for en virksomhed, hvor både design og kvalitet er i top samtidig med, at vi har et demokratisk prisleje, hvor de fleste kan være med. Jeg tror virkelig på, at godt design gør en positiv forskel, og jeg glædes over, at vores sofaer når ud til mange folk,” siger hun.

Du kan se flere populære og flotte sofaer fra SOFACOMPANY her

Om SOFACOMPANY

SOFACOMPANY producerer dansk designet møbler på egen fabrik, og leverer dem hjemme hos dig fra egne lastbiler, typisk inden for 3-5 dage.

Det betyder, at du sparer omkostningerne til grossistleddet, hvorfor du altid kan få din sofa og møbler fra SOFACOMPANY til en fair pris – hele året rundt.

Dette er en annoncørbetalt artikel skrevet af Ekstra Bladets kommercielle journalister i samarbejde med Sofacompany.

Logo - sofacompany.png 

Hvad er annoncørbetalt indhold?