ANNONCE:

Sidste sommer skulle 35-årige Andreas Tobiassen fra Fredericia af sted til Kreta med sin hustru og to børn på fem og otte år.

Flyet skulle planmæssigt afgå kl. 18.05, men det endte med at blive fire timer forsinket, så familien først var i luften omkring kl. 22.

Og det er langt fra det optimale tidspunkt at flyve med små børn.

”Vi havde købt en charterrejse og valgt afgangstidspunktet, fordi vi ikke ville flyve med børn om natten,” fortæller Andreas Tobiassen, der til dagligt arbejder som pædagog.

Har dit fly også været forsinket? Se her, om du har krav på kompensation

Pga. forsinkelsen landede de først lidt over kl. 02 om natten, og klokken blev 04, før de var fremme ved hotellet.

”Hele den første dag var ødelagt, fordi vi jo ikke havde sovet om natten,” siger Andreas Tobiassen, der valgte at sende en klage til flyselskabet.

Krav på 400 euro pr. person

Han havde nemlig læst på nettet, at man ifølge EU-reglerne har krav på en kompensation på 400 euro pr. person, når flyet er mere end tre timer forsinket på en rejse mellem 1500 og 3500 km.

Men bortset fra et automatisk svar hørte han intet fra flyselskabet.

Da svaret endeligt kom to måneder senere, stod der, at der havde været tale om en sikkerhedsrelateret forsinkelse, hvorfor flyselskabet ikke skulle betale kompensation.

Men den troede Andreas ikke på. Alligevel orkede han ikke at gøre mere ved sagen, da udsigten til en lang kamp med flyselskabet virkede uoverskuelig. Men nogle måneder ændrede han mening:

”Det skal sgu være løgn, de slipper ikke,” tænkte Andreas, der havde hørt om muligheden for, at lade et firma tage sig af klagesagen.

Pengene tikkede ind

Så han gik ind på flyhjaelp.dk, og udfyldte formularerne. Under en måned senere tikkede der penge ind på hans konto.

Den fulde kompensation lød på 11.906 kr. før Flyhjælps gebyr.

null 

”Da pengene kom, havde vi lige købt en ny rejse, så det var en glædelig overraskelse,” siger Andreas Tobiassen og uddyber:

”Hvis jeg selv havde ført klagesagen, er jeg ikke sikker på, at jeg havde fået nogle penge. Men med Flyhjælp slap jeg for al bøvlet. De tager et gebyr for deres arbejde, men i min verden er det en ren win-win situation, og jeg anbefaler andre at gøre det samme,” slutter han.

Har du også oplevet forsinkelse på din flyrejse, kan du læse mere her.

Om Flyhjælp

Flyhjælp er et hold af danske eksperter inden for flypassagerers rettigheder. Vi har hjulpet mere end 70.000 passagerer med at indhente kompensation fra flyselskaberne, som ofte er tilbageholdne med at udbetale kompensationen.

Vi stræber efter at levere den bedste service og klarer alt det besværlige, så vores kunder bare kan læne sig tilbage og vente på, at pengene bliver udbetalt. Vi holder dig løbende opdateret i sagen, så du har mulighed for at følge med.

Vi er autoriserede af staten til at indhente kompensation for flyforsinkelser på dine vegne, og du kan derfor være helt tryg med dit valg af Flyhjælp som din samarbejdspartner.