ANNONCE:

”Mit fly blev aflyst. Flyselskabet vil give mig en voucher som kompensation. Skal jeg sige ja?”

Det spørgsmål står mange feriehungrende danskere med. For skal man bare sige ja?

Nej, ikke på vilkår!

I hvert fald ikke uden at overveje, om det rent faktisk er den bedste løsning for dig. Det kan Flyhjælp hjælpe dig med at finde ud af.

Dette har du krav på
For du har ret til at få alle pengene tilbage, hvis flyselskabet har aflyst dit fly. Det er blevet slået fast af både Transportministeriet og EU.

Det er dog desværre ikke alle flyselskaber, som overholder lovgivningen og tilbyder dig at få pengene retur, hvis dit fly bliver aflyst.

I stedet bliver mange tilbudt vouchers, så de kan ombooke deres rejse. Den går bare ikke ifølge lovgivningen.

Du har derfor retten på din side, hvis flyselskabet aflyser dit fly, men nægter at udbetale pengene.

Så står Flyhjælp klar til at hjælpe dig.

Det skal du være opmærksom på

Der er flere ting, du skal huske at tænke over, når dit fly bliver aflyst.

1. Læs betingelserne for din voucher
Står du i en situation, hvor en voucher er nok for dig, er det stadig vigtigt, at du læser betingelserne igennem. Den skal eksempelvis være gyldig i minimum 12 måneder, og du skal kunne få refunderet voucheren efter, den er udløbet.

2. Klag til flyselskabet
Hvis flyselskabet ikke tilbyder dig at få pengene tilbage, skal du først og fremmest klage til flyselskabet.

3. Sørg for dokumentation
Når du sender din klage, skal du sørge for at gøre det på skrift. Så har du klar dokumentation på, at du har gjort et forsøg på at få dine penge tilbage.

4. Klag til myndighederne
Kan du stadig ikke få pengene ud af flyselskabet, skal du klage til Trafik, Bygge- og Boligstyrelsen – hvis du vel og mærke rejser fra Danmark. Rejser du fra et andet EU-land, er det deres myndigheder, du skal henvende dig til.

5. Kontakt din bank
Har du købt dine flybilletter med et kreditkort, kan du kontakte din bank og få dem til at tilbagebetale dine penge, hvis flyselskabet nægter.

Der er hjælp at hente

Har du ikke overskuddet til at tage kampen op med flyselskabet, står du heldigvis ikke alene med din kamp.

Det danske firma Flyhjælp er på din side og vil, med sit hold af juridiske eksperter, hjælpe dig med at få de penge tilbage, du har krav på.

”Du skal nemlig ikke bare lade dig nøjes med en voucher” - Det fortæller marketingchef hos Flyhjælp, Alex Kirkeberg.

- Det er for nemt for flyselskaberne bare at give en voucher. Men det er imod loven, hvis de nægter at give dig pengene tilbage, siger han og fortsætter:

- Her står vi til rådighed, for vi er klar til at tage den tunge dans med flyselskaberne, hvis de ikke vil give dig de penge, du har krav på.

Det er dit valg – ikke flyselskabets

Flyselskaberne kan i sandhed være en tung dansepartner med besværlig kommunikation og langsomme svartider.

Det ændrer dog ikke på, at DU har retten til at vælge, hvordan du vil kompenseres for, at flyselskabet aflyste din rejse.

Flyhjælp sparer dig for kampen og kan hjælpe dig med at hente de penge ud af flyselskabet, som du har krav på. Læs mere om, hvordan flyhjælp kan hjælpe dig.

Om Flyhjælp

Det kan ofte være svært at få din retmæssige kompensation ud af flyselskaberne, som kun modvilligt udbetaler de penge, du kan have krav på.

Hos Flyhjælp sidder danske eksperter inden for flypassagerers rettigheder klar til at hjælpe dig. Flyhjælp har hjulpet mere end 150.000 passagerer, og går langt for at give dig den bedste service og klare det besvær, der kan være forbundet med at få sine penge retur fra flyselskaberne.

Du vil løbende blive opdateret, mens din sag står på. Imens kan du stole på, at Flyhjælp kæmper for at sikre, at dine penge tikker tilbage på din konto.

Flyhjælp er statsautoriserede til at indhente kompensation på dine vegne for både aflyste og forsinkede fly. Det betyder, at du roligt kan samarbejde med Flyhjælp, hvis du oplever de samme problemer med flyselskaberne som tusindvis af andre.